>Ankara Ankara, Güzel Ankara……..

>

DSC_0541

Dün gece Alanya’dan döndük. Eve dönmek çok güzel….
Tatillere gidiş güzel de, dönüş zor…. Hele bir de uçakla gidip, otobüsle dönüyorsanız….

9 saat sürdü dönüş yolculuğumuz…

Herhalde 5 adet film seyretmişimdir, e Can’da bir o kadar…Bir de…yolda, molada aldığım bir kitabın yarısını okudum…
Kaptırdım kendimi, çok sevdim kitabı…

Gerçi daha evvel okuduğum 50′ye yakın benzer kitaptan çok farklı değildi!!! ama yine de sanki her cümleyi yeniden okur gibi, keyifle okudum…Kalemimle beğendiğim cümlelerin altını heyecanla çizdim, kitabı kucağıma koyup, bazen gözlerimi kapatıp, bazen manzaraya dalıp, beynimde okuduklarımla ilgili yorumlar yaptım, hayaller kurdum….

Kitap, Hal Urban’ın “Hayat Dersleri” kitabı….

Başarılı olmakla ilgili bir konuyla başlıyor. Hal Urban, başarının elde etmekte değil, yapmakta yattığını söylüyor.
Diyor ki…

Başarılı insanlar hayatı bütün zorluk ve engelleriyle birlikte olduğu gibi kabul ederler.Şikayet etmek yerine, uyum sağlarlar. Olumsuz unsurlarına rağmen hayata “evet” der ve koşullar ne olursa olsun elinden geleni yaparlar. Başarılı insanlar diğer insanların gereksinme ve duygularına karşı hassastırlar.Düşünceli ve saygılıdırlar. Başkalarının içinde en iyi olanı ortaya çıkartırlar. Başarılı insanlar hedef belirler, onları elde eder ve sonra yeni hedefler bulurlar. Başarılı insanların güçlü bir öğrenme isteği vardır, hayatı, dünyayı ve kendilerini öğrenmek isterler.Öğrenmeyi görev değil, keyif olarak görürler.. Başarılı insanlar eylem odaklıdır. Çok çalışmaktan korkmadıkları için iş yaparlar ve zaman ziyan etmezler.

Ne kadar doğru sözler değil mi? Sizlere bu cümleleri yazarken bile büyük bir haz duyuyorum. Sıkılmayacağınızı bilsem, tüm kitabı size aktaracağım. Neyse kendimi çok kaybetmeden bir iki güzel kısmı aktarmaya devam edeyim.

“Yaşınız ya da içinde bulunduğunuz koşullar ne olursa olsun, hayatınızın en güzel dönemi- eğer siz isterseniz- hala önünüzde olabilir…”

Ne kadar anlamlı bir cümle….Hangimiz potansiyelimizi sonuna kadar kullandığımıza emin olabiliyoruz? Eğer denemelere açıksak, belki de hayatımızın en güzel fırsatları asıl şimdiden sonra bizi bekliyor….

Kitaptan başka bir bölüm….

Bu dünyanın amacı bizi mutlu etmek değildir.
( Bu cümleyi okuyunca en az yarım saat duraladım ve düşündüm, ne kadar doğru….Ama biz hep hayat bizi mutlu etmekle görevliymiş gibi davranıp, yolunda gitmeyen herşey için hayatı hemen suçlamayı çok iyi biliyoruz.)

Bazı insanlar hayatın belli ölçüde zorluklar gerektirdiğini anlamaz ya da kabul etmezler. Hem kendilerine, hem başkalarına, sorunlarının ne kadar büyük olduğundan yakınıp dururlar. Sanki onların zorlukları bir tek onlara özgüymüş de hayat başkaları için çok kolaymış gibi…Unutmamalıyız ki, iyi insanların başına da kötü şeyler gelebilir, bu bazen başkalarıdır, bazen de biz….

Benjamin Franklin demiş ki.
Acı veren herşey öğretir. Evet, acı bize birşeyler öğretir ama bizim de ondan ders almaya istekli olmamız gerekir. Kusursuz olmayan insanlarla, kusursuz olmayan bir dünyada yaşıyoruz…Kimse bize acı ve düş kırıklığından uzak bir yaşam vaat etmedi.Herkes aynı durumlarla karşı karşıyadır.

Belki de bu yüzden Reinhold Niebuhr’un ünlü huzur duası hep çok hoşuma gider…ve Hal Urban’da bu güzel duaya kitabında yer vermiş:

Allahım, bana lütfen,
değiştiremeyeceğim şeyleri kabullenme huzurunu,
değiştirebileceklerimi değiştirme cesaretini,
ve aradaki farkı görme bilgeliğini
lütfet yarabbi….

Arkadaşlar, sizi sıkmayayım diye düşündükçe, kitabı karıştırıyorum ve size aktarmak istediğim daha da güzel konulara geliyorum…Eeee, ne yapalım, okuyacaksınız artık….

Hayatınız, hayatın size getirdiklerinden çok, sizin hayata karşı tavrınızdan; size olanlardan çok, zihninizin olanlara bakış biçimince belirlenir. John Homer Miller

Kitaptan başka bir konu başlığı….

Sahip olduklarımızı düşünmek ve şükretmeyi alışkanlık haline getirmek….

Bu bölümün en güzel tarafı, yazar, sık sık sahip olduklarımızı düşünmemizi hararetle tavsiye etmenin yanında, aynı tutkuyla her fırsatta “teşekkür ederim” dememizi de bir alışkanlık haline getirmemizi söylüyor. Hatta şöyle bir oyun öneriyor:
En çok takdir ettiğimiz insanların bir listesini yapalım. Kolay değil mi? Ya onları neden takdir ettiğimiz yazacak olursak… her ismin yanına nedenlerini de yazmak herhalde çok zor olmazdı. Şimdi daha zoruna gelelim. Listenizdeki her ismin yanına o kişiye en son onu ne zaman takdir ettiğinizi yazın!!! Sonuçlar nasıl? İlk başta çekingenlikler yaşanır herhalde… Şikayet etmek ve öfkemizi ifade etmek için geniş bir kelime haznesine sahibiz!!!!ama takdir etmeye gelince nedense dilimiz tutulur Ancaaakkkkk, bu çekingenliği aşabilirseniz, İKİ İNSANA kendilerini çok iyi hissettireceksiniz. Teşekkür ettiğiniz kişiye ve kendinize. Gördünüz mü? Bu bir kazan ki- kazan oyunudur.

Tamam, tamam….En beğendiğim sözlerden bir kaçı ile konuyu bitiriyorum.
*Başkalarına, onların size davranmasını istediğiniz gibi davranın. Matta

nsanın ağzından çıkan sözcükler, her zaman kalbinde değer verdiklerini ifade eder. Luka

*Her zaman nazik olmanın, keyifli sözlerin, bir gülümsmenin maliyeti çok değildir…Ama çok şey başarırlar.
Blaise Pascal

*Elinizden geldiği kadar değil, elinizden gelen her şekilde iyilik yapın.
John Wesley

Bu enfes tatil için can arkadaşlarım Sema ve Gülay’ıma ve tabi ki en başta Müşerref Teyzem’e çok çok teşekkür ediyorum.

Huzurlu, iyilik dolu, bol şekerli, gülümsemeli bir bayram diliyorum, gözlerinizden öpüyorum.






























DSC_0235-1

21 Yorum on “>Ankara Ankara, Güzel Ankara……..”

  1. evcilik diyor ki:

    >Sevgili Ece Aymer,inanmıyorum buralara kadar gelmişsiniz ve tanışmak nasip olmadı bitürlü…umarım başka zaman görüşebiliriz ben Ankaraya sadece oğlumun doktor kontrolleri için gelebiliyorum buda pek iyi bir psikolojiyle olmadığından kendim için biryerlere koşturamıyorum…Neyse kısmet diyelim,sizi severek ve özenerek takip ediyorum..şeker bayramınız kutlu olsun..sevgiler.

  2. stylebyDemLin diyor ki:

    >Bende Alanyadayım tatil için :) Resimlerden anladığımn kadarıyla sizde keyifli bir tatil geçirmişsiniz… Ne mutlu!!! Ankaraya dönünce hemen bende okuduğunuz kitaptan bir tane edinip okumaya başlayacağım… Topladığınız enerjiden sonra umarım verimli bir kış dönemi geçirirsiniz ve bize yeni güzel ciciler yaparsınız… Bende beğendiklerimi,atölyeye gelip sizinle yaparım …

  3. Sibella diyor ki:

    >Çok güzel bir tatil olmuşa benziyor, iyi bayramlar diliyorum ben de :)

  4. fidoş diyor ki:

    >güzel tatil geçirdiğin her resimden belli oluyor ve senin adına çok sevindimhoşgeldin Ankara'ya ve güzel işlerinin başına vebizlere:)))))mutlu kal

  5. zeyno diyor ki:

    >ah ece hanm ne güzel eğlenmişsiniz,bende seviyorum bu tür kitapları alıcam mutlaka….canın resmindeki karpuzlarıda kesin siz yapmışsınızdır:))) bizim gibiler tatildede duramaz…….zeynep bayram

  6. >Sevgili Zeynep Bayram,Mümkün olduğunca, bana yorum bırakanlara -tabi eğer blog sayfaları varsa ve de benim de, o her zaman olamayan zamanım varsa- dönüp teşekkür etmeye çalışıyorum…Fakat, seninle ancak buradan tekrar mesajlaşmam gerekiyor…Umarım, benim yorumlarıma tekrar girip bu teşekkür mektubumu okursun….Sen nasıl yüzün gibi,kalbi de pırıl pırıl bir insansın, bana her zaman ne kadar güzel yazılar yazıyorsun…Çok çok teşekkür ederim…Seni çok seviyorum…Ekim başı İstanbul'da ders yapacağım, tam tarihini öbür blog yazımda yazacağım, ne olur zamanını ayarla ve gel olur mu?Seni güzel yanaklarından çok çok öpüyorum.

  7. neduk diyor ki:

    >Oh Ece Aymer'i dinlenirken görmek ne güzel. Umarım yorgunlukları atmış yeni güzelliklere hazırlamışsınızdır kendinizi. Beklentimiz bencilce ve büyük biliyorsunuz. Yapamadıklarımızı sizin yaptığınızı görerek zalimce bir tatmin sağlıyoruz. Çok kötüyüz biiiz. Sevgiler.

  8. Nora diyor ki:

    >Hola linda…que lindas vacaciones…se ve que disfrutaron mucho la estadía…Todo muy bello y relajante…Me llamó mucho la atención la mesa con las frutas…es una verdadera obra de arte…Abrazos y cariños!!!

  9. kakiko diyor ki:

    >Oh!! Ece….I'm very sad, because cannot read your words……but I'm very happy for the pfotos.Its a very nice place and a lovely people.Big big kisses.Charo

  10. NEFİSE diyor ki:

    >Ece'cim….gülümsemeye devam et e mi?… Tatilinin güzel geçmesine sevindim.. yeni dönemde inşallah güzel şeyler çıkarmaya devam.

  11. zeyno diyor ki:

    >ece hanımcım güzel sözleriniz için teşekkür ederim.bende artık bloguma bişeyler yazsam iyi olur dimi….siz istanbula gelirsinizde ben gelmezmiyim hemde karşıya yüzerek geçerim valla:))…bende sizi öpüyor ekimi iple çekiyorum……..zeynep bayram

  12. MARİFETLİ PERİ diyor ki:

    >Tatil yaramış. Işıl ışıl görünüyorsunuz :) Yeni dönemde yapacaklarınızı merakla bekliyorum. Blogumu açtığımda, "yeni yazı yollamış mı?" diye özellikle baktığım sayfalardan birisi burası. Kitaptan da çok güzel sözler aktarmışsınız. Çok hoşuma gitti…Görüşmek üzere, kendinize iyi bakın, burayı da fazla ıssız bırakmayın.Yarın sabah yine Kanal B'de sizi hayranlıkla izliyor olacağım.Sevgiler.Serap

  13. >What day more fun passed!!!! They note that like very much! A hug

  14. PINAR diyor ki:

    >Ece Hanımmmm ne güzel bir tatil geçirmişsiniz..ben bu yaz canım kızımın gelmesi ile tatil yapamadım tabiiki ama şikayetçi değilim :)) Ekim başı İstanbul'dayım demişsiniz şimdiden düşünmeye başladım acaba nasıl kaçıp gelirim diye..İnşallah yine geçen seferki gibi anadolu yakasında bana yakın bir yerde olursunuz da en azından bir iki saatliğine gelebilirim..Çokkkkkkkkkk öpüyorum sizi..

  15. ebru diyor ki:

    >Hoşgeldiniz Ece! Özledik valla yazılarınızı da atölyenin güzel işlerini de. Ben de bu yaz tek tatilimi bayram haftası yapabildim, aşırı yorulmuştum ama tam kışa girmeden tatil süper geldi. Döndük İstanbul yağmur çamur, Ankara nasıl? Istanbul'a geliyormuşsunuz yaşasın!!! Nolur nolur 1 Ekim yapmayın, ondan sonraki hafta ne yapar yapar gelirim.. Sevgiler, Ebru

  16. >Ece Hanım, benzerini okuduğunuz kitaba yönelmenizin sebebini sanırım biliyorum; çünkü o kitaplar yeniden okunduğunda bile anlattığınız gibi uzuun süreler üzerinde düşünmeye yönlendiriyor insanı. Gerçekten ara sıra hatırlamak ve üzerinde durmak gerekli. Aktardıklarınız için çok teşekkürler, çok can alıcı, gerçekten içinde hayatın anlamını barındıran bölümler paylaşmışsınız. Sevgilerimle,

  17. Anonymous diyor ki:

    >Ece Hanımcım,merhaba!Özledim sizi ben,çooook.Temmuzda memleketime gittim,orada internet yoktu,sizi takip edemedim,sonra bir ay Yalıkavak'ta kaldım,tatil yaptım,programınızı seyredemedim.Şimdi İstanbul'a döndüm,hemen blogunuzu açtım,siz çok yeni şeyler yazmışsınız,hepsini okudum,resimlere baktım,hemen mutlu oldum)Evinizdeki çekilen fotoraflarına bayıldım!Başka öyle güzel,renkli,canlı bi ev var mı acaba?Çok beğendim!Şimdi sabırsızlıkla İstanbul'a gelmenizi bekliyorum,mutlaka geleceğim,bütün gün sizin yanınızda olacağım,sizden ayrılmam,çünkü sizi çok seviyorum)Kendinize iyi bakın,öpüyorum sizi,hoşçakalın!Rimma

  18. pofiş♥ diyor ki:

    >Ece hanım merhabalar…bir yılı aşkın süredir blog yazıyorum ve sizi yeni tanıdığım için çok üzüldüm bu kadar geç kaldığım için…Gecenin şu saati oldu yatıp uyumam gereken yere çıkamıyorum bir türlü kopamadım ne bloğunuzdan ne de güzeller güzeli atölyenzden…çok çok çok mutlu oldum ama…1 yıla kalmaz diye umut ediyorum…evlenmeyi planlıyoruz…o yüzden dekorasyon olayları ile kafayı yemiş durumdayım…:Shatta balayı için alaçatıdaki otel mükemmel güzel bir fikir….maşallah diyorum nazar değmesin eviniz ve becerileriniz on numara hayran kalmamak elde değil…böyle işte paylaşmak istedim…mail adresini göremedm o yüzden yorum yerine yazıyım bari dedim…inşallah bana da bu kadar güzel bir ev nasip olur…diyorum:)sevgiyle sağlıkla huzurla kalın…iyi geceler:)

  19. pofiş♥ diyor ki:

    >inanamıyorum siz ankaradasınız:)çok sevindim en kısa sürede sizi ziyaret edeceğimm…..süper süper süper….

  20. >Que lindas las imagenes, los colores, el lugar, el clima, realmente hermosas las vacaciones.Saludos.Mary

  21. >It looks like you had a wonderful time on vacation! What beautiful pictures! I love the pictures of your home also! Very pretty!!!!Hugs,Maryjane


Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 49 takipçiye katılın