>BEAUTİFUL WALL DECORS

>Tam ekran yakalama 26.02.2009 205822

Merhaba,
Herkes hamurla yaptığımız 3 boyutlu çalışmaları çok merak ediyor. Size güzel bir duvar panosu örneği göstererek nasıl çalıştığımızı anlatayım.
Objenizin kompozisyonunu hazırladıktan sonra gerekli renklerle boyayın.Kabartma yapacağınız dekopaj kağıdını en az 3 adet olmak üzere çoğaltın.Elinizdeki fotokopilerden birisini objenin üzerine dekopaj tutkalı ile güzelce yapıştırın.
Nereleri kabartarak 3 boyutlu bir görüntü vermek istiyorsanız, her fotokopiden ayrı ayrı bu parçaları düzgün bir şekilde kesin. Ben, atölyede hazır hamur kullanıyorum, bazen sertleşmesi için ev fırınında pişirilmesi gereken Fimo hamur, bazen de hava ile temas edince kendi kendine sertleşen Eberhard Faber-Efaplast/light şekil hamuru kullanıyorum.Hamurun renginin mutlaka kestiğiniz resimlerle ve tasarımı yapılan obje ile uyumlu olmalı…İstediğiniz renk yok ise aynı tip hamurları birbirleri ile karıştırarak renk yaratabilirsiniz.Hamuru hafif yoğurup düzgün bir şekilde hamur açar gibi merdane yardımı ile açın…Hamurunuz 2-3 mm kalınlığında olmalı…Bu iş için makarna açma makinelerinden de yararlanabilirsiniz. Hepsiburada.com’da 45-50 tl civarı satılıyor…Hamurunuzu açtıktan sonra kestiğiniz resimleri dekopaj tutkalı ile(ben Plaid-Royal Coat-Decoupage Finish kullanıyorum) hamur üzerine yapıştırın.ve bir kretuar( ince uçlu maket bıçağı)yardımı ile hamuru yapıştırdığınız resme göre kesin…Kestiğiniz hamurlu resime elinizle hafif bombe verin.
Bombe ile şekil verdiğiniz bu küçük hamurlu resimin arkasına da dekopaj tutkalını sürün…ve objenin üzerine yapıştırdığınız esas resmin üzerinde, aynı yere denk gelecek şekilde, hamurunuzu-bombesini de bozmadan-yapıştırın.Bu şekilde perspektif kullanarak, arkadaki figürleri altta kalacak şekilde, öndeki figürleri daha üste gelecek şekilde tüm resimdeki 3 boyutlu yerleri kabartın.Eğer pişirilmesi gereken Fimo hamur kullandıysanız, ev fırınında 100 derecede 30 dakika pişirin, bu işlemi yaparken objeyi fırın soğukken içeri koyun ve pişip,fırını kapattıktan sonra 30 dakika bekleyin, sonra objeyi fırından alın.Obje üzerindeki tüm resimlere dekopaj tutkalı sürerek verniğe karşı korumaya alın.Objenin çok girintisi, çıkıntısı olacağı için en iyi vernikleme yöntemi, sprey verniktir( ben Plaid Folkart kullanıyorum)…En az 5 kat verniklemeniz gerekir, tabi her katı çok iyi kurumak koşulu ile…

Sevgili EDA! sanırım soruna cevap bulmuşsundur. Öbür sorularına gelince,metalik renkler çok kapatıcı değillerdir. Metalik boyadan evvel, kullanacağın renge en uygun akrilik boya ile 2 veya 3 kat astar atarsan, metalik boya daha çabuk kapatır…Yat verniği sentetik bazlı olduğu için selülozik tiner ile temizlemen gerekir. Ancak tineri de daha sonra fırçandan sabun ve su ile temizlemen gerekmektedir. Fırçanın kılları gıcırdayana kadar tineri akıtmalısın… Yat verniği en parlak verniktir, ben kendim parlak vernik çok sevmediğim için yarı mat parke verniği kullanıyorum. Tabi ki tepsi için en uygun vernikler sentetik bazlı yat ve parke vernikleridir çünkü sıcaktan ve sudan etkilenmezler.Sorularını her zaman bekliyorum…

Şimdi sizleri muhteşem kabartmalı objelerimizle başbaşa bırakıyorum…
012

035

023

014

026

025-1

011

002

048

045

040

031-1

115-1547_IMG

068

051-2

Umarım bu güzel resimlerle gecikmelerimi affetmişsinizdir. Sabırla beni bekleyen tüm dostlarıma binlerce kez teşekkürler…GetAttachment8

Daha farklı teknikler ve objelerde buluşmak üzere, bye…021-3


8 Yorum on “>BEAUTİFUL WALL DECORS”

  1. eda diyor ki:

    >Ece hanım yazınızı ağzım kulaklarımda okudum çok duygulandım günümüzde insanlar bildiklerini öğretmemek için çaba harcarken sizin mesajımı ciddiye alıp içerikli cevaplamanız beni çok mutlu etti teşekkür ediyorum sizi çok seviyorum …

  2. Kitchen Witch diyor ki:

    >Ece hanim gene dokturmussunuz.. Gercekten bekliyoruz ama deyiyor buna.. Harika aciklamalar ve resimler icin tesekkurler..Kitchen Witch

  3. GAMZELİ ANNE diyor ki:

    >gerçekten çok sabır isteyen bi uğraş emğinize ellrinize sağlık hayranlıkla ve beğeniyle izliyorum:))

  4. Anonymous diyor ki:

    >merhaba annecim nasılsın siteni sebayılıyorum ama oğluna biraz zaman ayırmanı bilgisayarı ona vermeni isti yorum::::sevgilerle….

  5. Anonymous diyor ki:

    >sevgilerle can yazmayı unut muşum pardon

  6. Zeynep diyor ki:

    >Ececim nefis olmus ellerinize sağlık…öpüyorum.Gördüğün gibi Kanadadan sizi takip ediyorum. Hamur makinası ve hamurları aldım ama henüz yapmaya fırsat olmadı.Zeynep

  7. Kitchen Witch diyor ki:

    >Merhaba Ece hanim Iste her gun oldugu gibi gene bu sayfadayim ve en sevdigim sarki ile karsilandim .. ‘Amado mio’.. Bu sarkiyi her dinledigimde icimdeki bir ben, Rita Hayworth’ un ‘Gilda’ filminde ki gibi dans ediyor. Turkiyede Youtube videolari izlemek yasakti enson bildigim, ama bir firsatiniz olurda izleyebilirseniz http://www.youtube.com/watch?v=_Q1SMBjfSjI bu linkten izleyin derim.Hoslanacaginiza eminim.Incecik beli ve seksi bacaklariyla bu siyah beyaz videodaki dansi insani ruyadaymis gibi alip goturuyor.Bu kucuk paylasimdan sonra gelelim sorularima.. Aslinda sizin yazinizi gorunce hem utandim biraz hemde simardim. Ay cok yaziyorum degil mi buraya ?.. :S Ama canim sizde cok az ugruyosunuz.. Hatta bi ara yildiz hanimla baya sohbeti koyulastirmistik.. Herneyse.. merak ettigim bir cok seyi aslinda aciklamali olarak anlattiniz.. Super resimler ve detayli teknik aciklamalari cok faydali. Genede ogrenmek istedigim birkac soru var. 1-Kurabiye kavanozunu boyarken hangi boyayi kullandiniz ? ( cam boyasi or akrilik boya ? ) 2- Yildiz hanimin merak ettigi bir konu vardi laminat bir dolabi boyamak istiyordu , bu mumkunmu ? Nasil ? 3-Fimo ile yaptiginiz dekopajlarda urunu firinlarken ciladan once mi firinliyosunuz. kagitlara zarar vermiyormu ? 4-Kumas uzerine dekopaj mumkun mu ?Gozunuzu korkutmak istemiyorum, daha fazla sormicam.. Ama lutfen siz de bu guzel tekniklerle bizi aydinlatmaya devam edin. Blogunuz gercekten diger butun bloklardan cok farkli. Inanin bu kagitlari nerden buluyorsunuz diye yaklasik 15 gundur internette girmedigim blog, bakmadigim dekopaj sayfasi kalmadi.🙂 Abarti degil gercektir blogunuza yapilan yorumlar.. Merak etmeyin ben rutin ziyaretlerime devam edecegim. Sevgiyle kalin Kitchen Witch

  8. Güler diyor ki:

    >Merhabalar,Ben bu kabartma tekniğine hayran kaldım.Bu tekniği kullanarak duvar panoları yapmak istiyorum.Kullandığınız malzemeye kadar da açıklamada bulunmanız büyük bir şans bizim gibi kursa gidemeyipte evde kendi kendine öğrenmeye çalışanlar için.Çok teşekkürler.Bu güzel dekopaj kağıtlarını nereden bulabilirim?Tavsiye edeceğiniz bir yer var mı?Bilgi verirseniz beni çok mutlu edersiniz.


Bir Cevap Yazın

