>Tablescape Thursday

> Here it is!! Susan from “Between Naps on the Porch” is hosting 45th “Tablescape Thursday” today… Be sure to stop by and visit her..

Actually, there’s a hundred things to do at home, but I just want to play outside. So I think I share my happiness with you at Susan’s Tablescape Thursdays.

Come on dear friends… What “sort of” theme do you think I could prepare for Susan? What is my favorite “kitchen accessories” color? You are right!!!Red, red, red…And you all know I am a country girl…I should have cows, cats or chickens………ha ha ha ha…..
So I came up with a country theme with lots of red everywhere.
076
I spent my whole afternoon to prepare this tablescape!! It was fun, but in this hot weather, a little bit tiring…If you wonder why it was tiring, first, around 1 pm, I prepared the table without the cake and the tea… I took some photos, loaded, didn’t like it…Pictures were missing something!! So I changed my dress, drove to the nearest supermarket and bought the recipe items for the strawberry cake, came home and prepared the strawberry cake, took the photos again and loaded again…It was around 7 pm and now everything was gorgeous!!What can I do? I am a perfectionist!!

079
But please look into my tablescape again…Tell me the truth…Isn’t it so delicious? Summer is officially here now, it is really really hot!!!and what says summer more than red, yummy strawberries?So let’s look at how I prepared the cake.My photographer was my adorable son, as usual…Preparation of this gorgeous cake was really really very difficult, lol!! Just in 15 minutes I did it!!! Even 9 year old child could do it…No crazy fondant or decorating – just simple strawberries and lady fingers.

Okay, well, let’s see how to do it:

Simply cover a deep bowl with a stretchfilm in order to take the cake out easily later.

Place the ladyfingers around the sides of the bowl.

Meanwhile in a medium bowl, whisk any kind of cream filling which you like the most. Whisk it till you obtain a very thick texture…
Start layering the ingredients..First, start to distribute the cream to make a cream layer and then layer the pre-sliced strawberries, then lady fingers…repeat the step with a second layer and a third layer if necessary.
Turn the bowl upside down and very carefully take the cake out,and then take out the stretchfilm from on it…

Now decoration:

Working from the outside in, lay remaining strawberries in concentric circles on the top of the cake until you reach the middle.
Cut a piece of ribbon, if desired, and tie a bow to decorate.
It is better to keep it in the refrigerator for an hour before serving…

You see, how simple it is…
085-1
>
While choking down the cake and sipping our tea, let’s give some information about the items on my table…
Remember?…We went to a antique bazaar with my friends which I explained our trip in my last post and we bought some old teapots from there. Now, this is one of them which I decorated it on my TV show on Monday…Ohhh, I loved it…It just suit perfectly to my country theme tablescape… Annnddd, what do you think about my napkins?….

092

My plates and the teacup are from the “Queen’s”…


You know the red funny girl, who looks at the whole table from the behind, is a very nice present from “Sıdıka“…I just changed the letterings and wrote “Afiyet Olsun” or in English “Bon Appetite!

I love all kind of country animals….I don’t remember from where I bought them but they are so valuable for me…The fresh cherries are from my neighbour’s garden…

Okay then I have to introduce you “my cherry tree” a very big ” morello cherry tree ” in my garden…It is so lovely..I must show you before leaving you…
089

074

072-1
Thank you too for all your sweet comments as always! Now I am a little bit tired, it is time to go grab my magazines and a glass of wine and curl up on the bank in the garden…Lots of hugs and kisses…….


25 Yorum on “>Tablescape Thursday”

  1. >Absolutely love table and dessert!

  2. susan diyor ki:

    >Well, it was an afternoon well-spent! I love the table and the dessert sounds yummy and is gorgeous to boot! Sometimes I have trouble finding the lad fingers. Thanks for a great post and have happy 4th! Go rest!

  3. Kathy diyor ki:

    >Great job… I can't believe you stopped everything went shopping and then made that amazing Lady Finger extravaganza!!!!!Everything turned out fabulously…You need a rest now. Rest up for next week!!xoxo~Kathy@ Sweet Up-North Mornings..

  4. Kitchen Witch diyor ki:

    >Harika bir masa ve cok lezzetli gorunen bir cilekli pasta.. Kis aylarini yasadigimiz su gunlerde kiraz ve cilekleri kiskanmamak elde degil. birde hamilelik hormonlarini ekleyinceeee, illaki tatli da tatliiiiii.. gidip annemin yaptigi ve gelirken buraya getirdigim visne recelini mi kasiklasam acaba ? :))Son yaptiginiz caydanlik da okadar cici olmus ki. Ayrica programi izlemistim ve mavi olan da cok ciciydi.. nekadar basitce. bir mavi boya ve minik cicekler bukadar guzellestirimi bir objeyi. Harika paylasimlariniz icin tesekkur ederim.. Sevgiyle.. Kitchen Witch P.S: size mail atmistim ama acaba spam olarak mi dustu mailboxunuza? Size ulasip ulasmadigindan emin olamiyorum.

  5. Manuela diyor ki:

    >Bravo!! Beautiful table, amazing dessert and LOVE your cherry tree! Can I be your friend?!😉 LOLLoved it all!!If you don't mind I'm going to look around…

  6. Melissa Marie diyor ki:

    >I LOVE THIS! I am SO making that cake this weekend… too cute! I'm sure I'll mess it up at the flipping-it-over part…but I'll certainly give it a try! I love your cherry tree, too! How dreamy is that setting? Love it all! Great job! And thanks for sharing that cake tutorial.🙂

  7. mycitycottage diyor ki:

    >Ece askim harika olmus eline saglik bende senden ses seda cikmayinca kesin birseyler ustunde diyordu ogru tahmin ama degmis kirmizi harika ambiyans super denilecek baska birsey yok ama bu pastadan bizede yapmazsan hatirim kalir…

  8. Anonymous diyor ki:

    >Tesadüfen televizyonda izledim sizi ve atölyenizi hemen internetten buldum blogunuzu harika işler çıkartmışsınız tek kelimeyle BAYILDIM!!! gün içinde gelip gidip bakıyorum tüm yaptıklarınıza.Ben de birçok el sanatıyla uğraştım ama sadece hobi boyutunda kaldı şimdi ise bir pastacı olarak da yaptığınız muhteşem pasta için tebrik ediyorum. Paylaşımlarınız için teşekkür ederim HARİKASINIZ…Banu

  9. Barb~Bella Vista diyor ki:

    >Wonderful table…..so lovely and the dessert is yummy looking!!Happy July 4th to you.Barb

  10. amariaf2000 diyor ki:

    >I loved your tablescape, and then I saw the surroundings…oh my, that cherry tree – soooo beautiful. It took my breath away!! Enjoy your wine!~angelawww.mccalled.com/peonypatch

  11. Brenda diyor ki:

    >Those are some fantastic looking cherries you've got there! And a table as well. When am I invited for that luscious dessert? I LOVE red, so this spoke right to me!Brenda

  12. Carolyn diyor ki:

    >You were busy but everything looks great! the dessert was a nice extra touch.enjoy your rest!Carolyn

  13. Yellow Rose Arbor diyor ki:

    >Cow theme is really cute!The cake looks yummy!Have a happy holiday!Katherine

  14. Mary diyor ki:

    >Great table, happy 4th! :O)

  15. Kitchen Witch diyor ki:

    >Pazartesi programini sabirsizlikla bekliyoruz Ece hanim. Ve tabi arkasindan sayfaya ekleyeceginiz yeni objelerin resimlerinii :))

  16. Ross diyor ki:

    >Just stumbled across spacify.com, for the best selection of Kitchen Accessories

  17. Daria diyor ki:

    >Прекрасно!

  18. Kitchen Witch diyor ki:

    >Bugunku programida teoride kacirmadigimi soymemem lazim. Daha cok dinledim demeliyim aslinda. Bu internet baglantisi problemim yuzunden sadece sesleri duyabildim. Goruntu tepeasagi – siyahbeyaz ve minicik film karelerinin donarak akmasi seklindeydi.. Yinede dinledim. Hayal ettim yapilanlari..🙂 Yani azimlee baglanti kurmaya calismakta direniyorum..🙂 Dolayisiyla yaptiginiz calismalari blogunuzda gormek icin sabirsizlaniyorum Ece hanim🙂 Azimli takipciniz

  19. PINAR diyor ki:

    >Herkese Merhabalar,Valla ben de diğer bir azimli takipçi olarak ilk yarım saati seyrettim ve o sabah sporunu kim seyreder ve yaparki allah aşkına onun yerine Ece Hanım siz devam etseniz ne güzel olur :)) Bu arada fincanınız çokkkkk güzeldi :)) bayıldım :)) Kocaman sevgilerPınar

  20. PINAR diyor ki:

    >Ece Hanımmmmmmmm valla özledik sizi :)) bu arada size hotmailden e-mail gönderdim bakabilirseniz çokkkkkkkk sevinirim..TeşekkürlerPınar

  21. PINAR diyor ki:

    >Ece hanım yoğun olduğu için acaba bana birisi yardımcı olabilir mi ? Cam boyama yapacağım ve kavanozu dıştan boyayacağım. Boyadıktan sonra fırınlamadan önce mi resimleri yapıştırıyoruz yoksa enamel boyayı fırınlayıp çıkardıktan sonra mı resimleri yapıştırıyoruz ? TeşekkürlerPınar

  22. Kitchen Witch diyor ki:

    >hmmm bu konuda bi aciklamasi vardi . ben notlari bi yerde biriktiriyorum. aynen kopyaliyorum sanada pinarcim.. Ece hanim derki: '' Cam kavanoz boyarken, önce iyice yikiyoruz. Sonra Plaid marka Enamel cam boyasi ile boyuyoruz. Bu boya firinlanabilir bir boya…Üzerinde kullanma talimati yaziyor, ya da firinlamak istemiyorsak en az 21 gün kullanmiyoruz, yani dekoratif amaçli sergiliyoruz. Daha sonradan hemen kurulamak kosulu ile objenizi yikayabilirsiniz bile…Enamel boyalar, objeyi yikanabilir hale getiriyor… Benim kurabiye kavanozum, Pasabahçe'nin cam bakliyat kavanozu… Önce enamel boya ile boyadim, rsimlerimi yapistirdim, üzerine en az 5 kat su bazli vernik sürdükten sonra en son kat olarak sir vernik sürdüm. Piyasada en iyisi Cadence marka sir vernik fakat kullanimi oldukça zor. Eger alip ta denemek isterseniz bana mutlaka danisin. Sevgili Kitchen witch, senin için ise orada bulabilirsen Enviro-tex light diye bir 100 kat vernik var, aslinda en güzel sürülebilen 100 kat, o marka ama maalesef Türkiye'de satilmiyor…''Ayrica baska bi konuda fimo firinlarken kagitlari yapistirip firinladigina gore sanirim kagitlar firinlaninca bisey olmuyor. Cunku enamelde fimo da 100 derecede firinlaniyor. Aciklama soyle aynen kopyaliyorum.. ''Fimo ile yapilan dekopaj kagitlarina firinda hiçbir sey olmuyor, tabi ki talimatlara uygun pisirirseniz, 100 derecede 30 dakika…Firindan evvel objeye hiçbir sey sürmüyoruz, önce firinliyoruz, ondan sonra kagitlari vernikten korumak için 2 kat "Royal Coat Decoupage Finish", sonra da en az 5 kat su bazli vernik ya da en az 5 kat sprey vernik uyguluyoruz. ''Enamel boyayi 100 derecede 40 dakika firinlayacaksin. buda programdan aldigim not. Ozaman bulasik mak. de yikayabilirsin.''Yardimci olabildimse neala.. :))Kolay gelsin.. sevgilerP.S ksura bakmayin Ece hanim. Yerinize yazmis gibi oldum ama cevap bekleyenin halinden ben anlarim..

  23. PINAR diyor ki:

    >Ay Kitchen Witch çok tatlısın valla..Bugün iki defa başarısızlıkla sonuçlanan cam kavanoz boyama maceram oldu. önce ece hanım gibi fırça ile boyadım ama bütün fırça izleri camda belli oldu ve hiç içime sinmedi. Bunu bir güzel yıkadım. Sonra yeniden bu sefer acaba normal boyalar ile boyasam ne olur dedim ve boyadım. Ve bu da hiç güzel olmadı çünkü camın üzerinde boya tutmadı. onu da yıkadım :)) bakalım eylemlerim devam edecek..Bu arada gönderdiğin açıklamalar için çok teşekkür ederim. Bebiş nasıl bebiş :)))

  24. >Sevgili Pınar ve Kitchen WitchArkadaşlar, sizlerle gurur duyuyorum. Bloga birkaç gündür bakamadım ama sağolsun Kitchen Witch ne güzel Pınar'a yardımcı olmuş…Bravo size vallahi…Pınar'cığım kusura bakma, ben ancak 3-4 günde bir burayla ilgilenebiliyorum…Zaten cam boyarken yapılanların hepsini hemen hemen yazmışım…Daha ne ekleyebilirim bir düşüneyim…Senin yazdıklarına istinaden, evet normal boya maalesef iz bırakıp, tutmuyor…Enamel boya şart…Enamel boyayı da yumuşak uçlu bir stencil fırçası ile ya da sünger uçlu fırça ile boyamamız gerekiyor.O zaman boya her kat boyandığında daha güzel oturuyor ve fırça izi bırakmıyor. Denemelerinde başarılar…Senin için kavanoz boyanırken tekrer resim çekmeye ve bloga koymaya gayret edeceğim…Hepinizi öpüyorum…

  25. Kitchen Witch diyor ki:

    >Sevgili Ece hanim sizin sesinizi duymak ne guzel oldu. Ozlemistik.Son programda yaptiklarinizi da eklerseniz sevinirim. Her gun ziyaret etmeye devam ediyorum blogunuzu, sabahlari muzik listenizi dinlemek hosuma gidiyor yeni bir ekleme olmamissa bile.. Sevgili Pinarcim, elimden geldigi kadar yardimci oldum. Ece hanimin yazdigi aciklamalari bir dosyada biriktiriyorum. Okudugum ve ogrendigim herseyi denemek istiyorum bende ama malum bulundugum yer hem kucuk bi kasaba herseyi bulmam zor hemde ben calismadigim icin maddi olarak cok butce ayiramiyorum buna.Simdi butcemizin cogu bebege ayrildi.Bebek de ben de cokkk iyiyiz.. 6 aylik olduk teyzeleri. Henuz ismi yok hala bebek diye seviyoruz oglumuzu.🙂 Isim alternatiflerinizi beklerim.. :)Acaba kendi blogumda bir kose mi yaratsam bebegime isim diye ? :))


Bir Cevap Yazın

