>SORULARINIZA CEVAPLAR

>herşeyden azıcık: Mailini göremedim ama primer ya da kapatıcı hakkında bilgi hemen vereyim. Kapatıcı aslında masif tahtaya da ya da ham MDF’ye de atılabilen ön boya…Yapışkanlı bir kimyasalı olduğu için ham tahtaya atıldığında senelerce üzerine yapılan işlemlerin zarar görmemesini sağlıyor.Masraflı olacağı için biz ham eşyalarda hiç kullanmıyoruz. Üzerine atılan boyanın daha iyi yapışmasını sağlayan özelliği dolayısı ile biz sadece eski eşyalarımızda (zımpara yapmamak ya da boya sökücü kullanmamak için)ve metallerde kapatıcı kullanıyoruz. Dibe çöken bir malzeme.O yüzden her kullanımdan evvel çok iyi karıştırılması gerekiyor. Su bazlı bir madde.Fırçanızı su ile temizleyebilirsiniz ve çabuk kurur. Beyaz renklidir. Kapatıcı maddeyi ilk olarak ben keşfettiğim için çarşda satıldığını pek zannetmiyorum. Bu ürünü atölyede bir hayli sattığımız için de çok özür dileyerek marka ismi veremiyorum. Biz de bu ürünü, galonlar halinde ithal olarak alıyoruz, 100ml.’lik kaplarda satıyoruz. 100 ml bir fiskos sehpa için yeterli. Fırça veya rulo ile sürebilirsiniz. Eski eşyanızın üzerinde ne kadar çok kalırsa o kadar iyi kemikleşir. Daha sonra ham eşya gibi eski eşyanızı yeniden istediğiniz renge boyayabilirsiniz. Türkiye’nin her yerine yurtiçi kargo ile gönderiyoruz.

Gökçe:
1)Enamels boyaları metale tabi ki kullanabilirsin. Aynı yukarıdaki kapatıcı türündeki boyalar oladuğu için yapışma özellikleri var ve metal, cam, seramik gibi kaygan yüzeyler için tek kullanabileceğin boya çeşidi…
2)Vernikli boyalar hakkında çok bilgim yok…Çok fazla çeşit malzeme ile ilgilenen bir hoca değilim.Benim çok fazla kullandığım bir takım ana malzemeler var, onun dışında herşey yaratıcılık…Sizin de çok dağılmanıza gerek yok bence…Örneğin vernikli boya kuruyunca görünüşte güzel olabilir ama vernikli olduğu için, örneğin, üzeri çatlatma ilacını tutmayan yani her teknikte kullanılamayan bir boyayı niye dolabınızda bulundurasınız ki? Onun yerine her teknikte baz boya olarak kullanabileceğiniz akrilik boyalar varken….
3)Sırlı seramik üzerine de enamels boya kullanabilirsin.
4)Sünger fırçadan anladığım ucunda dikdörtgen şeklinde siyah süngeri olan fırça? Aslında güzel sürülebilen fırçalar…Hangi tip sünger fırça kullanırsan kullan, baloncuk oluşuyorsa, ya boyayı fırçaya çok alıp yedirmiyorsun, ya kullandığın boya fazla sulu, ya da fırçan sulu iken kullanıyorsun. En güzel malzeme Praktiker gibi yapı marketlerde satılan, ucu kadifemsi rulolar…Ya da ucu sentetik kıllı fırçalar…Unutmazsam gelecek Tv programına bunlardan örnekler götüreyim, size oradan da göstereyim.
5)Kapatıcı hakkında bilgiyi biraz evvel yazdım.
6)Haklısın, internet sayfamıza zaman ayırmamız gerekiyor….
7) Sömestr’de İstanbul’da olacağım, umarım bu sefer tanışabiliriz.

Neduk: Güzel sözlerine çok teşekkürler.Kavanozumda pek bir küçük ama bazen küçük bir anı herşeye değiyor değil mi? Hediye kavanozumu geçen program sonrası KanalB’den almayı unuttuğum için resmini yayınlamadan net bir şey yazamadım..Ah ben, öyle unutkanım ki… Gelecek pazartesi kavanoz resmi ile birlikte hediye detaylarını da yazacağım…Tabi ki mesajlarınızı bloga bırakmanızı isteyeceğim. Her nerede olursam olayım, okuduğum tek şey blogum ve sizin mesajlarınız…

Sevça: Dekopaj kağıtları diye sorduğunuz resimlerin kaynakları çok çeşitli…Bazısı takvimden, bazısı özel alınmış bir kitaptan, bazısı bir yabancı yemek kitabının içindeki minicik bir resim, bazıları ben 12 yaşlarımdayken biriktirmeye başladığım kartpostal koleksiyonumun bir parçası….O yüzden onları yayınlayıp satmamıza imkan yok ama sizler resim istemek üzere mail attığınızda, zamanımız yettiğince göndermeye çalışıyoruz. Sen de, eğer, hangi resimleri istiyorsan, bana blogdan kopyalayıp mail atarsan, biz de adresine postalayabiliriz.


12 Yorum on “>SORULARINIZA CEVAPLAR”

  1. Kitchen Witch diyor ki:

    >Ay hergun yeni yazi, yeni yeni resimlerle karsilasmak ne guzellll.. Bebisi bilgisayar basinda emziriyorum ve yeni yazilarinizi okuyorum, cok keyifliyim cookk,,,

  2. zeynepmeltem diyor ki:

    >Vallahi çok kötü alıştık her gün yazıya,devamını isteriz (ne arsızım ama):-)Pınarcım, İtalyaya gelmeyi gerçekten çok istiyorum,dünyanın dört bir yanına seyahat etmişliğim var ama İtalya hiç kısmet olmamıştı.İnşallah planlayabiliriz Eceyle..Sevgili Ece,Ocak 21de Amerikada bir crafts fuarı varmış. Gitme planın varsa sana seve seve eşlik ederim:-)

  3. >Bilgi için çok teşekkür ederim hergün yazı yazsanız ne güzel olur.Web adresinizi hatmettim ama primer boyanın ne kendisini ne de fiyatını görmedim.Mademki kargoyla gönderebiliyorsunuz o zaman sayfada olmasa bile ben sipariş vereceğim çünkü bu kahverengi sehpalardan acil olarak kurtulmam lazım:))

  4. sevça diyor ki:

    >günaydın :))cevap için çok teşekkürler. sabahları ilk iş bu bloga bakmak benim için. yazı aralarında koyduğunuz resimler bile bana yetiyo hepsini kopyalıyorum :)ama çok beğendiğim bir kaç resim var onları size mail atacağım. primer boyadan bende temin etmek istiyorum.size bu konuda mail atıcam. şimdiden çok teşekkürlersevgilerrr :))

  5. behnur diyor ki:

    >çok teşekkürler ece hanım cevaplarınız çok aydınlatıcı olmuş gerçekten…bende diğer yorum bırakan arkadaşlarım gibi ilk iş bu siteye giriyorum her gün ve koyduğunuz resimleri aynen kopyalıyorum :)çünkü bu işin temeli bence resim,dekupaj…ece hanım bilmiyorum diğer mesajlarımı okudunuz mu sıkıntılarımı🙂 oyun hamuruyla çalıştım ve ne yapcam bilemedim kaldı şimdi dedim dur subazlı vernik atıyım sertleşir ama sertleşmedi sizce ne yapayım sır vernik atıcam sertleşir mi ?? yoksa siz bana gönderebilirmisiniz light hamurdan ödemeyi nasıl yapacağım??adresimi siparişimi telefonlamı vereyim??teşekkürlerbehnur

  6. behnur diyor ki:

    >şeyi sormayı unuttum ece hanımcım bu stencilları yaparken bir yapıştırıcı kullanmıştınız onun markası nedir acaba ???türkiye de bulunuyor mu teşekkürler??

  7. PINAR diyor ki:

    >Ece Hanım nazar değmesin valla ne güzel her açtıkça yeni birşeyler görmek burada🙂 Bu arada sanki sömestir de istanbuldayım gibi birşey okudum ve hemen kafamda yıldızlar dönmeye başladı..Sömestir ne zamandı , nasıl giderim diye :)) Yine workshop yapacak mısınız acaba ? Ne güzel olur yine bir araya gelsek..Bu sefer eşim olmadan geleceğim istanbul'a ve akşam sefalarınıza Meltemcim ile beraber ben de dahil olacağım :))))

  8. zeynep bayram diyor ki:

    >ece hanım selam,gerçekten bloğu sürekli güncellemeniz çok iyi oldu.benim sorumkapatıcıyı sürdükten sonra açılmalar oluyor.kapatıcı kedi kendine toplanıyor,üzerinden birkaç kat gezdirmem gerekiyor,ikici kata gerek varmı? bildiğim kadrıyla siz tek kat atıyorsunuz.ikincisi kapatıcı suyla açılıyormu?(boyarken yani)aslında bunları sormak için geç kaldım evdeki tüm eski boyalı eşyalarımı yeniliyorum çoğu kapatıcı sürülmüş sırasını beklemekte,bu ürün süpermiş ece hanım iyiki bir kilo sipariş etmiştim, bana anca yeter .sömestir de planınızda biz varmıyız bilmiyorum ama sizi sabırsızlıkla bekliyoruz.çok öpüyorum sevgiler

  9. MARİFETLİ PERİ diyor ki:

    >Öyle güzel anlatmışsınız ki, aklıma mutfak dolaplarım geldi. Altından kalkabileceğimi bilsem hemen değiştirmek için başlarım. Nasıl olsa kapatıcı ile zımpara derdi de yok. Biraz daha sizi izleyeyim, cesaretimi toplayayım da belki…

  10. ayşe diyor ki:

    >Merhaba Ece Hanım, sitenizi 15 gün önce keşfettim. Muhteşem şeyler yapıyorsunuz.ben size eskitmeyi sormak istiyorum. Çiçek şeklindeki üzeri çiçek desenli sehpa yada Beyhan hanım'ın dolabında olduğu gibi.Eğer bilgi verirseniz çok sevinirim

  11. Yasemin Ünalır diyor ki:

    >cok harikasınız, isminizin hakkını veriyorsunuz, bir tek kanatlarınız yokYasemin Ünalır

  12. zeynep bayram diyor ki:

    >ece hanım yine harika işler gösterdiniz.şu kapatıcıyı karıştırarak sürmüştüm bende ana baloncuk oluşmuştu,demekki yeterli gelmedi,ama güzel boya oldu kapandı.bu arada bende oğluma sekiz aylık hamileken özenip odasını duvar kağıdı yapmıştım,sanırım bizim gibi bu tatlı hastalığa kapılanlar ne olursa olsun yerinde duramıyor.çok öpüyorum.


Bir Cevap Yazın

