>HaftaSonu Objeleri

>

Günaydın,
Bugün cumartesi ve haftanın son günü olarak yarım saat içinde atölyeye gidip, cumartesi grubumla dersime başlamam lazım….
İşte size cumartesi grubunun bir üyesi…Hikmet Çetinkaya’nın eşi, sevgili Oytun…Sessizce gelip, kendini tamamen yaptığı işe verip harika işler çıkarıyor.Öğretmeni olarak kendisinden çok memnunum….

Ve hepimizin hayran kaldığı, Oytun’un çay kutusu…

Bakalım bu hafta atölyede daha neler yapılmış?


İşte yine bir cumartesi öğrencim harıl harıl çalışıyor…Sevgili Berin hanım… Onunla sohbetin tadına doyum olmuyor…Sohbet ederken bu arada da aşağıdaki gibi çok cici sarı kavanozlar üretiyor.

Atölyede gezinmeye devam….




Sevgili Binnur Belen sormuş:

Sevgili Ece bana bir konuda yardımcı olursan çok sevinirim. Ben boyamalarımda çok fırça izi bırakıyorum. Fırça izi bırakmadan boyamalarımı nasıl yapabilirim? Süngerle boyama mı? Fırça mı? Bu konuda bana bir önerin olursa çok sevinirim. Birde hamur kabartmaları yapıştırmadan önce kurumasını ne kadar beklemeliyim?

Fırça izi kalması en büyük sorunlardan biri. Öncelikle boyanızın kaliteli olması gerekiyor. en iyisi bu iş için üretilen boyalar. Folk Art, Cadence gibi…Eğer duvar boyası kullanmak istiyorsanız da kaliteli olanını alın lütfen. Silikonlu olanlarını tercih edebilirsiniz.

İkincisi boyanın yoğunluğu.Eğer boya yoğun ve katıysa, tabi ki sürdüğünüz yerde de kalın duracak ve fırça izi bırakacak, uygun kıvamda sulandırmanız şart. mesala 100ml’lik kavanozda , birer çay kaşığı koyarak hafif hafif boyanın yoğunluğunu azaltabilirsiniz. Ya da boyayı sulandırma kıvamını yapamayacağınızı düşünüyorsanız, her fırçanızı boyaya batırmadan evvel azıcık suya batırıp ondan sonra boyaya batırıp sonra boyama yapabilirsiniz. Fırçayı önce sıkı bastırarak boyayın ki alt kısım kapansın ama fırçanızı objenin üzerinden çekmeden önceki son darbeler artık kuştüyü gibi yumuşacık olmalı.İşte bu aşamada fırça darbelerinizi yok etmeye konsantre olup çok yumuşak fırça hereketleri yapmanız lazım..

Tabi ki bu arada fırça da çok önemli.Sentetik uçlu fırçalar en iyisi. Sakın ucu bozulmuş, dibinde boya kurumuş, ya da siyah kıllı yağlı boya fırçaları ile boya yapmayın. Fırçanız çok temiz ve ipek gibi yumuşacık olmalı…Fırçanızı yıkadıktan sonra, çok az vazelin ya da arap sabunu sürüp, besleyip öyle saklayın.

Hamurların kesilir kesilmez yapışması lazım.Eğer uzun bir süre geçecekse her kestiğinizi bir naylon torbaya üstüste gelmeyecek şekilde dizerek muhafaza edin. Bu şekilde ağzı kapalı ise ertesi gün bile yapıştırabilrsiniz. Ama en makbulü, hamur yumuşacıkken hemen yapıştırmak….


12 Yorum on “>HaftaSonu Objeleri”

  1. Kitchen Witch diyor ki:

    >Ne guzel objeler.. Sizin butun ogrencileriniz mi bukadar basarili.. buraya koydugunuz tum ogrenci objeleri harikaaaa.. Eee hocalari harika da ondannn.. ;)Ellerine saglik. ozellikle cay kutusuna bayildim..

  2. Anonymous diyor ki:

    >ECE HN HAFTASONU OBJELERİ YİNE HERZAMANKİ GİBİ MÜKEMMEL HERKESİN ELLERİNE SAĞLIK:)BENDE SİZE FIRÇA İZİNİ SORACAKTIM TESADÜF ANLATMIŞSINIZ NE GÜZEL HARİKASINIZ,,İNANIN HERGÜN DEĞİŞİK ŞEYLER GÖRMEK BANA ACAYİP MUTLULUK VERİYOR..ÇOK TEŞEKKÜRLERBİRDE SİLME ESKİTME BOYAMAYI ANLATMANIZI ÇOKK RİCA EDİYORUM .AHŞAP DAMARLARI BELLİ OLMASI İÇİN ACABA NE TÜR BOYA KULLANMAMIZ GEREKİYOR,TRANSPARAN BOYALAR OLABİLİRMİ?KENDİME HAM AHŞAP Bİ ORTA SEHPA ALIP BOYAMAK İSTİYORUM ,SÜTLÜ KAHVE KREM GRİLİ TONLARDA LÜKS MAĞAZALARDA GÖRÜYORUM İÇİM GİDİYOR..TEŞEKKÜRLERSEVGİLER EGE ÇAĞDAŞ İSTANBUL:)

  3. Didem diyor ki:

    >Ece Hanım sizin ve arkadaşlarınızın ellerine sağlık. Harika olmuşlar.. Sevgiler..

  4. ♥Raspberrypie diyor ki:

    >Ece Hanım, öğrencileriniz yine harika işler cıkarmıslar. Orada olmak icin neler vermezdim, keske 5 yıl Ankara'da okudugum dönemde karsılassaydım blogunuzla. Yapılanları gördükce icim gidiyor. Ben de baslamıstım kursa, ancak sizin kullandıgınız tekniklerden pek haberdar değiller sanırım. Kursa cok fazla devam etmeyip blogunuz sayesinde kafamdakileri gerceklestirmeyi düsünüyorum. Malzeme edinme konusunda Atölye Beyaz'a ulasmaya calısıyorum ama sayfa acılmıyor acaba benim bilgisayarımda mı sorun var yoksa sayfada mı anlayamadım. Yardımcı olur musunuz?

  5. guest from izmir diyor ki:

    >Hafta sonları blog sayfasını açıpta yeni postlar görmek çok keyifli oluyor.Resimlerdeki oymalı çerçevelere herşey,her renk yakışıyor.Çok şık olmuşlar.

  6. >Hepsi birbirinden güzel.Ne mutlu sizin gibi öğretmeni olana🙂

  7. MARİFETLİ PERİ diyor ki:

    >Yarın pazar, pardon bugün olmuş:) Yeni yazını bekliyorum sabırsızlıkla… Ve programda yaptığın kelebeklerden yapmak istiyorum…

  8. Elyse diyor ki:

    >hello,i'm hosting a cabbages & roses giveaway … come on over!xoelyse

  9. minimalist diyor ki:

    >ben de soru sormuştum ama cevap alamadım son kez yine soruyorum neden internet üzerinden satış yapmayı düşünmüyorsunuz?? (kendi yaptığınız ürünlerden)

  10. fidoş diyor ki:

    >pazar akşamı saat 22.252. post yayınlanmış hala:)))))))heyecanla bekliyorummmmmmmben de en çok çay kutusuna hasta oldumdiğerleri de çok güzelherkesin ellerine sağlık

  11. Marta diyor ki:

    >Una preciosidad de trabajos.Besitos desde España

  12. >Hepsi harika görünüyor, öğrencileriniz de profesyonel öğrenciler anlaşılan, çok imreniyorum onlara da:) Sevgilerimle…


Bir Cevap Yazın

